Coaching

trainen en adviseren van mensen en organisaties

IMS verzorgt coaching, traint en adviseert mensen en organisaties in persoonlijke effectiviteit, praktische presentatie, communicatie, loopbaanontwikkeling.

In ons leven kunnen we stressvolle situaties tegenkomen: ziekte, ontslag, overlijden van naasten, echtscheiding. Of misschien wil u een andere invulling geven aan uw leven, maar weet u niet hoe u dat moet aanpakken of wil vormgeven?  Als u in deze of soortgelijke gevallen behoefte hebt aan een luisterend oor en iemand die oplossingsgerichte vragen stelt, neem dan contact op met  IMS.

IMS coacht, traint, en adviseert mensen en organisaties op het gebied van persoonlijke effectiviteit, praktische presentatie en communicatie, loopbaanontwikkeling en repositionering. De focus ligt daarbij op het benutten van de specifieke persoonlijke kwaliteiten van de cliënt en het verbreden en versterken van bijbehorend gedragsrepertoire.

Vanuit de visie dat mensen vrijwel altijd meer ‘in huis’ hebben dan zij zelf (en/of hun omgeving) denken en ervaren, heeft IMS als algemeen doel: het stimuleren van mensen tot persoonlijke groei en ontwikkeling.

Expressie, presentatie en communicatie

Naast coaching werkt IMS met diverse technieken op het terrein van expressie, presentatie en communicatie. Door mensen bewust te coachen op de voor hen gebruikelijke manier van denken en optreden en vervolgens te trainen in de uitbreidingsmogelijkheden daarvan, worden resultaten op korte termijn in de praktijk zichtbaar.

Persoonlijk

  • Inzicht in eigen functioneren en stijl van optreden
  • Versterking van persoonlijke presentatie en communicatie
  • Doorbreken van ongewenste (automatische) gedrags- en denkpatronen
  • Toepassing van gedifferentieerde leiderschapsstijlen
  • Toepassing van EQ-vaardigheden
  • Effectief omgaan met continubelasting en stressfactoren
  • Versterking van creatieve vermogens
  • Toename van stabiliteit en daadkracht

Voor de organisatie

  • Vergroting van de kwaliteit van samenwerking, zowel horizontaal als verticaal
  • Vergroting van inzetbaarheid en effectiviteit van medewerkers
  • Vergroting van de mobiliteit en flexibiliteit
  • Versterking van de interne en externe klantgerichtheid